Принципи игре у образовању (гејмификација) Са развојем видео-игрица и веб 2.0 алата развила се и стратегија гејмификације образовања као скуп техника, метода и веб-алата дизајнираних као игре или оних који могу да подрже и потпомогну принципе игре у образовању. Гејмификацију не треба да поистоветимо са видео-игрицама, него да је схватимо као начин управљања наставом и учионицом давањем специфичних инструкција и својеврсним вредновањем постигнућа. Гејмификација образовања се постиже усвајањем принципа игре, а не увођењем видео-игара у образовање. Који су то принципи? Принципе игре користе и самоуслуге и маркети када нас награђују бодовима за оно што смо купили, а затим, кад стекнемо одређени број бодова, имамо право на неки вид награде. И у школи, кад год користимо бодовања, нивое и делимо награде, ми већ упражњавамо принципе игре. Те технике нису никаква новина у образовању, ради се само о новој комбинацији познатих техника, о новом веб-окружењу с циљем повећања мотивације за учење. Основне технике и принципи гејмификације су:
Тестови и квизови су најпрепознатљивија активност игара која може да покрије неколико принципа гејмификације: бодовање, нивелисање, такмичарски дух и награђивање. |
Образовне игре
Телескопски текст (Telescopictext)
поставио/ла Славица Јурић 19. 7. 2017. 16:49 [ ажурирано 21. 7. 2017. 03:46 ]
Планета слагалица (JigsawPlanet)
поставио/ла Вебциклопедија каталог веб-алата 20. 2. 2015. 20:23 [ ажурирано 10. 3. 2017. 18:27 ]
Кратак опис и функционалностПланета слагалица је веома једноставан и атрактиван алата за креирање
онлајн слагалица бирањем и убацивањем жељене слике. Након отварања
налога, довољно је само одабрати слику, именовати је, одабрати тежину,
број и облик делова слагалице, по жељи унети ознаке и сачувати
слагалицу. Она се може делити хипервезом, путем друштвених мрежа
Фејсбук, Твитер и Гугл +, електронском поштом или поставити на друга веб
места помоћу ембед-кода. Алат нуди и могућност креирања албума слагалица.
Намена у образовањуСлагалице можемо да користимо на почетку неке активности као увод у тему са кратким текстом или сликом; на крају наставне јединице као сажимање целог наставног садржаја. За једноставне садржаје може се осмислити слагалица као корак у учењу путем откривања - ако на правилан начин ученици сложе делове слике добијају решење неког питања, изглед неке појаве и слично.
ПримериСлагалица ,,Вебциклопедија'' састоји се из 35 пазли. Сложите је кликом на доњу сличицу.
УпутствоАлат је једноставан за креирање толико да му упутство није потребно. |
Славујева песма (Nightingale Song)
поставио/ла Вебциклопедија каталог веб-алата 20. 2. 2015. 20:23 [ ажурирано 10. 3. 2017. 18:05 ]
Учење кроз игру (Learning Games)
поставио/ла Вебциклопедија каталог веб-алата 20. 2. 2015. 20:23 [ ажурирано 1. 3. 2015. 00:52 ]
1-4 of 4