Образовне игре


Принципи игре у образовању (гејмификација)

Са развојем видео-игрица и веб 2.0 алата развила се и стратегија гејмификације образовања као скуп техника, метода и веб-алата дизајнираних као игре или оних који могу да подрже и потпомогну принципе игре у образовању. Гејмификацију не треба да поистоветимо са видео-игрицама, него да је схватимо као начин управљања наставом и учионицом давањем специфичних инструкција и својеврсним вредновањем постигнућа. Гејмификација образовања се постиже усвајањем принципа игре, а не увођењем видео-игара у образовање.

Који су то принципи? Принципе игре користе и самоуслуге и маркети када нас награђују бодовима за оно што смо купили, а затим, кад стекнемо одређени број бодова, имамо право на неки вид награде. И у школи, кад год користимо бодовања, нивое и делимо награде, ми већ упражњавамо принципе игре. Те технике нису никаква новина у образовању, ради се само о новој комбинацији познатих техника, о новом веб-окружењу с циљем повећања мотивације за учење. Основне технике и принципи гејмификације су:

  • додела беџева, стварних или виртуелних, као начин вредновања; 
  • додела награда на крају неког процеса уноси такмичарски дух у игру што је јако важан принцип; 
  • нивелисање подразумева неколико нивоа захтева који се постављају пред ученике, по принципу од лакшег према тежем, а по достизању неког нивоа ученика награђујемо или производимо у неки „чин“ (као у војсци), при чему се чин постиже или освајањем одређеног броја беџева и исксутвених бодова или комбинацијом тога двога; 
  • додела искуствених бодова је принцип по коме свака активност носи одређени број бодова или словне ознаке, ученици их прикупљају да би напредовали и добили унапред дефинисане привилегије као што је право да на часу ради неку активност, помоћ наставника при изради најтежег задатка на тесту, ослобађање од неког задатка и слично; 
  • потрага са савладавањем препрека је принцип без којег нема игре, с тим што она у учионици добија образовни садржај, рецимо пројектни задаци у логичком следу нису ништа друго до савладавање препрека; 
  • једноставна прича која осмишљава и повезује задатке и даје разлог због које се нешто предузима, а те приче су у школском окружењу обично симулација стварности; 
  • мапа знања је једна врста водича за игру, која треба да илуструје све задатке и напредовање учесника „игре“ што је у школи, заправо, наставни план и програм, на курсу силабус; 
  • представљање осмишљене игре и укључивање ученика у њу (продаја) захтева да све што смо припремили поставимо на јединственом месту, а то место може бити нека платформа за учење, веб-сајт; 
  • у објашњењима и упутствима, тј. у водичу за игру добро је делимично користити речник игара, као што је: почетник и мастер, еду-забава, камповање (пауза) и слично.
Тестови и квизови су најпрепознатљивија активност игара која може да покрије неколико принципа гејмификације: бодовање, нивелисање, такмичарски дух и награђивање.

Планета слагалица (JigsawPlanet)

поставио/ла Вебциклопедија каталог веб-алата 20.02.2015. 20:23   [ ажурирано 10.03.2017. 18:27 ]

Кратак опис и функционалност

Планета слагалица је веома једноставан и атрактиван алата за креирање онлајн слагалица бирањем и убацивањем жељене слике. Након отварања налога, довољно је само одабрати слику, именовати је, одабрати тежину, број и облик делова слагалице, по жељи унети ознаке и сачувати слагалицу. Она се може делити хипервезом, путем друштвених мрежа Фејсбук, Твитер и Гугл +, електронском поштом или поставити на друга веб места помоћу ембед-кода. Алат нуди и могућност креирања албума слагалица.

Намена у образовању

Слагалице можемо да користимо на почетку неке активности као увод у тему са кратким текстом или сликом; на крају наставне јединице као сажимање целог наставног садржаја. За једноставне садржаје може се осмислити слагалица као корак у учењу путем откривања - ако на правилан начин ученици сложе делове слике добијају решење неког питања, изглед неке појаве и слично. 

Примери

Слагалица ,,Вебциклопедија''  састоји се из 35 пазли. Сложите је кликом на доњу сличицу.  





 
 

Упутство

Алат је једноставан за креирање толико да му упутство није потребно. 

Славујева песма (Nightingale Song)

поставио/ла Вебциклопедија каталог веб-алата 20.02.2015. 20:23   [ ажурирано 10.03.2017. 18:05 ]

Кратак опис и функционалност

Постоје веб-алати који немају никакву другу функцију осим да мотивишу или награде ученике. Они су забавни и једноставни. Такав је веб-алат Песма славуја који генерише текст у, тобоже, песму славуја. Једноставно се укуца краћи текст (латиницом) и за кратко време бива генерисан тобоже у славујеву песму. Звучни снимак може се сачувати у МП3 формату.

Намена у образовању

Коришћење овог веб-алата на часу може да буде такво да мотивише, опусти и забави најмлађе на крају часа. И не само то. Ако им задамо да укуцају стих неке песме, проверавамо да ли су га научили напамет.

Примери

Како су ученици 2. разреда отпевали стих песме: Ресаво водо ладна чује се на следећем снимку који је преузет и објављен. Не личи на песму, али да би личило, треба знати "славујски језик".

Упутство

Најмлађи ће знати да користе овај алат без икаквог упутства јер су операције потребне за генерисање унетог текста у славујеву песму врло једноставне. Слика показује које су две активности за то потребне.

https://drive.google.com/a/zajednicaucenja.edu.rs/file/d/0B8gm_1_5nRMpUDYxbTExckNidWM/view?usp=drive_web

Учење кроз игру (Learning Games)

поставио/ла Вебциклопедија каталог веб-алата 20.02.2015. 20:23   [ ажурирано 01.03.2015. 00:52 ]

Кратак опис и функционалност

На овој адреси нећете наћи једну, већ прегршт едукативних игрица, углавном намењеним млађим ученицима. Игрице се играју онлајн, бесплатне су, можете их претраживати по узрасту (Age), разреду (Grade) или предмету (Subject), а покривају најразличитије области: животиње, математика, куцање на тастатури, музика, здравље, географија итд. Упутства су на енглеском језику, али су врло једноставна, па наставник може да помогне ученицима уколико први пут играју неку игрицу.

Намена у образовању

Најмлађи ученици стећи ће читав низ корисних знања и вежбати енглески језик током играња ових игрица. 


Скречовање (Record Tripping)

поставио/ла Вебциклопедија каталог веб-алата 20.02.2015. 20:23   [ ажурирано 07.06.2015. 10:06 ]

Кратак опис и функционалност

Ова игра ће обрадовати све оне који су икада пожелели да постану ди-џеј, али и оне који воле причу ,,Алиса у земљи чуда". Наиме, игру играте тако што за најкраће могуће време треба да обавите све задатке, а задатке испуњавате померањем точкића на мишу, чиме се ствара ефекат скречовања (враћања плоче уназад). Док играте, наратор вам чита причу, а у позадини иде музика. 

Намена у образовању

Игрица је врло креативно осмишљена и осим вежбања енглеског језика, може бити корисна и ученицима млађег узраста за вежбе у коришћењу миша.



1-4 of 4