При помену мобилног учења, највећи
број људи прво помисли на апликације. То су мали програми који се могу
преузети са интернета и инсталирати на мобилне уређаје, који имају
одређене и ограничене функције, могу да раде са и без повезивања
уређаја на интернет и највећим делом су бесплатне за преузимање, мада
има и оних за које је потребно извришити уплату. Тренутно постоје хиљаде
апликације само у категорији образовања, намењених како ученицима тако и
наставницима и које су предвиђене за употребу у готово свим предметима и
на свим нивоима. Да би их све категорисали и представили, била би
потребна још једна цела Вебциклопедија или Мобциклопедија. Највећа
вредност им је у томе што су веома једноставне и погодне за употребу,
али педагошки могу бити само део и додатак традиционалној настави ако се
користе за преношење информација како је већ представљено у
таксономији. Будући да је тежња готово свих креатора друштвених мрежа и
веб 2.0 алата све већи број корисника, сада готово да нема услуге на
интернету која нема и своју апликацију за преузимање на било коју врсту
мобилног уређаја, а функције су им готово потпуно исте као већ
престављени и описани алати у Вебциклопедији. Будући да највећи број
мобилних уређаја функционише помоћу два оперативна система, тако ћемо
извршити и једину поделу и категоризацију апликација у Вебциклопедији: Андроид и ај-о-ес
(iOS) апликације, и препустити корисницима да их откривају и
инсталирају у зависности од својих потреба или скустава која имају са
веб 2.0 алатима Уместо апликација које није могуће користити на једноставним и старим моделима мобилних телефона, већ једино на паметним и таблет рачунарима, одлучили смо да у Вебциклопедији представљамо оне алате који се могу користити у комбинацији рачунара и мобилних уређаја. Разлог за ово је што у нашим условима нису сви наставници и ученици опремљени најновијим мобилним технологијама, а сматрамо да ова комбинација може дати сасвим добре резултате. Првих пар месеци ћемо уводити и представљати по једну категорију са по неколико веб 2.0 алата који се могу користити за функционално и креативно увођење мобилног учења у наставу. Стручни чланак Наде Пуртић, уреднице ове категорије, који говори о теоретским основама мобилног учења прочитајте на нашим страницама Теледидактика. |