09. Мобилно учење

При помену мобилног учења, највећи број људи прво помисли на апликације. То су мали програми који се могу преузети са интернета и инсталирати на мобилне уређаје,  који имају одр
еђене и ограничене функције,  могу да раде са  и без повезивања уређаја на интернет и  највећим делом су бесплатне за преузимање, мада има и оних за које је потребно извришити уплату. Тренутно постоје хиљаде апликације само у категорији образовања, намењених како ученицима тако и наставницима и које су предвиђене за употребу у готово свим предметима и на свим нивоима. Да би их све категорисали и представили, била би потребна још једна цела Вебциклопедија или Мобциклопедија. Највећа вредност им је у томе што су веома једноставне и погодне за употребу, али педагошки могу бити само део и додатак традиционалној настави ако се користе за преношење информација како је већ представљено у таксономији. Будући да је тежња готово свих креатора друштвених мрежа и веб 2.0 алата све већи број корисника, сада готово да нема услуге на интернету која нема и своју апликацију за преузимање на било коју врсту мобилног уређаја, а функције су им готово потпуно исте као већ престављени и описани алати у Вебциклопедији. Будући да највећи број мобилних уређаја функционише помоћу два оперативна система, тако ћемо извршити и једину поделу и категоризацију апликација у Вебциклопедији: Андроид и ај-о-ес (iOS) апликације, и препустити корисницима да их откривају и инсталирају у зависности од својих потреба или скустава која имају са веб 2.0 алатима
Уместо апликација које није могуће користити на једноставним и старим моделима мобилних телефона, већ једино на паметним и таблет рачунарима, одлучили смо да у Вебциклопедији представљамо оне алате који се могу користити у комбинацији рачунара и мобилних уређаја. Разлог за ово је што у нашим условима нису сви наставници и ученици опремљени најновијим мобилним технологијама, а сматрамо да ова комбинација може дати сасвим добре резултате. Првих пар месеци ћемо уводити и представљати по једну категорију са по неколико веб 2.0 алата који се могу користити за функционално и креативно увођење мобилног учења у наставу.
Стручни чланак Наде Пуртић, уреднице ове категорије, који говори о теоретским основама мобилног учења прочитајте на нашим страницама Теледидактика.