Просторне белешке (SpatialNote)

поставио/ла Славица Јурић 06.07.2017. 13:02   [ ажурирано 23.07.2017. 19:46 ]

Кратак опис и функционалност 

Синтагма Просторне белешке није најсрећнији превод за дигиталне садржаје смештене на странице виртуелне коцке због чега изгледају као да имају три димензије. Осим тога, ти садржаји могу да буду смештени и на друге коцке које су међусобно повезане због чега нам се чини да информације и садржаји на њима плутају и егзистирају у бесконачном простору. Аутори алата који је још у бета-фази и бесплатан је, истичу да је теоретско оправдање за стварање оваквог алата, то што у обиљу информација треба користити 3Д технике и мнемотехничке методе за памћење да би информације биле боље запамћене. Зато они овај алат препоручују за коришћење, пре свега, у бизнису и образовању. На сервис морамо да се региструјемо и верификујемо свој налог пре него што му приступимо. Чим се први пут пријавимо, сачекаће нас водич кроз алат који је урађен у самом алату, а то значи да је водич просторно смештен на неколико коцки међусобно повезаних тако што је на свакој страници обрађена једна тема. На контролној табли дуж целе десне стране смештене су алатке за рад, организоване у неколико области. На самом дну десне стране, налази се навигаторски точак уз помоћ којег се крећемо по страницама коцке. Коцка са празним страницама овде се зове датотека (File) и странице попуњавамо тако што кликнемо на сваку, па нам се отвори текст-бокс са уређивачем који нам омогућава да форматирамо текст и додамо слике и видео. Страницу коцке попуњену дигиталним садржајем увек можемо избрисати и извести на страницу неке друге коцке која је повезано са првобитном. Креирани садржаји и размештени на једној или више коцки у простору чувају се аутоматски. На крају можемо да подесимо дељење и видљивост, да је уградимо на неко веб-место или поделимо путем линка.   

Намена у образовању 

На блогу овог сервиса објашњени су разлози и теорије перцепције и учења које нас уверавају да човек  памти ствари и појмове на физичким локацијама, боље него апстрактне речи у лекцијама линеарно датим. Већина софтвера, међутим, пружа информације у линеарном или равном 2Д режиму. Пошто је технологија напредовала толико да се информације могу представити у 3Д режиму, нема сметње да се оне меморишу просторно. Ову теорију лако можемо проверити креирајући лекције у овом алату и нудећи их ученицима, не само да реагују на њих у смислу да ли им се допада, него треба да пратимо да ли су знања стечена овако трајнија и њихово меморисање брже и квалитетније.  

Пример 

На сервису се чувају креирани примери у области Образовање (Education) и могу се погледати. Упутство на српском језику рађено је у алату и представља пример како садржаји (текст, слика) изгледају у простору.

Упутство 

На сервису постоји упутство рађено у самом алату, а ми смо учинили нешто слично и направили упутство на српском језику у алату.

Comments