05. Сарадња‎ > ‎Блог‎ > ‎

Разредни блогмајстор (Class Blogmeister)

поставио/ла Славица Јурић 20.02.2015. 20:23   [ Ажурирао/ла 31.05.2015. 00:22 Непознати корисник ]

Кратак опис и функционалност

Пројекат Дејвида Ворлика (David Warlick) под називом Знамења за школу (Landmarks for School) покренут је још 1995. године с циљем да редефинише писмености за 21. век. Један од начина за то представља и његово упућивање на веб-алате који нове писмености помажу. Тако је пројекат уродио и овим блог-генератором који бисмо могли слободно да преведемо као Разредни блог-мајстор. Реч је о могућности да наставници из школе покрену систем повезаних блогова за своја одељења која ће служити за комуникацију на нивоу разреда. Зато је прво потребно да региструјете школу на адреси: http://classblogmeister.com/?blog=rethink . Све податке можете да пишете ћирилицом, а податке о земљи уносите скраћеницама, с тим што Србије нема, па ћете унету скраћеницу за Југославију YU. Потом ћете се регистровати са добијеним кодом, а са тим истим кодом могу да се региструју и други наставници у школи. Прво што ћете приметити јесте да је ово врло једноставан блог који се заснива на принципу постављања чланака који могу да послуже као лекције и задатака за ученике. Опције су необичне за блог и подразумевају највише управљање ученичким блоговима и висок степен контроле и дозвола за све што ученик чини. Прво ћете одабрати један од понуђених шаблона (Template), а затим погледати све картице које су распоређене у горњем менију и свака се отвара у новом прозору. У свакој од картица постоје друге подопције у редовима једни испод других. На почетку ћете у картици Контролна табла (Control Panel) дати име, опис блога и поставити лого школе и своју слику. Картица Контролна табла разреда (Class Panel) је најважнија и у њој има више подопција у којима се додају разреди/ предмети/ теме (зависи за шта је наставник наменио блог), а кликом на формиране разреде уписују се ученици; у подопцији за задатке (Work Assignment) наставник поставља задатке и бира разред/ тему на коју се задатак односи. Још је важна картица са алаткама за одобравање (Approval Tool) у којој наставник одобрава буквално све што ученик уради: када оформи блог, промени му име, када коментарише наставнички блог, када уноси или мења свој блог одговарајући на постављени задатак. Своје чланке наставник уноси путем 1. картице за нове артикле (Articles). Врло је необичан уређивач блога, подешава се повлачењем полуге од текста према графици да би се добио обогаћени уређивач. Наставник одмах подешава и да ли ученици могу да коментаришу чланак и да ли ће бити потребно одобравање. Ученике уписује наставник у контролној табли разреда и за то није потребан имејл, довољно је име и лозинка. Путем њих се ученик пријављује на систем и такође може да бира шаблон, добија једноставну контролну таблу у којој даје име свом блогу и поставља аватар, те могућност да пише своје блог-чланке, одговарајући на постављене задатке. Било какву промену да направи, мора је наставник одобрити да би постала видљива. Истовремено се блогови и одговори ученика виде у бочном менију наставничког блога. На ученичком блогу је аутоматски постављено обавештење ком разреду/ теми припада, који наставник, на која питања, тј. задатке је одговорио, и лого школе којој припада. 

Намена у образовању

Разредни блог је добро осигурано место за онлајн комуникацију и учење, а ту сигурност обезбеђује висок степен контроле од стране наставника. Блог се може користити као е-учионица и направити читав мали курс на њему; као разредни портфолио; као место за комуникацију и рад старешине и ученика; као платформа за рад на неком пројекту итд. У зависности од намене, наставник ће отварати нове разреде или теме, или фазе и у њих уписивати одређене ученике и тим разредима задавати одређене задатке. Потпуна испрограмираност и контрола захтева од наставника да прво има јасну представу чему блог служи и како ће покретати разреде/ теме/ групе/ предмете... Разредни блогмајстор (Class Blogmeisterer) вам омогућава сараднички рад на нивоу разреда, сопствене школе или шире образовне заједнице. Школски налог обезбеђује већу погодност за хибридно и електронско учење од других блогова, јер се ученици не морају посебно пријављивати више пута, ако портал користи више наставника из школе.

Примери

Разредни блогови које су креирали наставници са енглеског говорног подручја представљају добар пример за приказ могућности и намене овог блога, а нудимо и прве покушаје на српском језику:

Упутство

Уз помоћ упутства на енглеском језику лако ћете се снаћи да бисте креирали блог-платформу за своје одељење:
  • Текстуално упутству на енглеском језику можете приступити лако током уређивања блога, јер се је објављено у картици документација.
  • Ресурси о Блогмајстору на вики-алату овог сервиса садрже читав низ практичних упутстава.
  • Сликовно упутство указује на главне опције разредног блога из перспективе 1. наставника и 2. ученика:
1. наставник
2. ученик

Comments