Омиљена педагошка теорија електронског учења - конструктивизам, између
осталог, заговара подстицање ученика да стварају и конструишу сопствену
слику света, а не да им се знањем улива слика света ауторитета из света
науке. То се постиже методама и техникама у којима је ученик у ситуацију
да сам доноси решења проблема, износи идеје, реконструише претходно
знање, користи своје искуство итд. Конструкција слике света није дакле
ствар научних или наставничких ауторитета. Ако се осврнемо око себе и
размислимо какво искуство ученик може имати о свету у коме живи,
мораћемо се сложити да је то свет преокупљен визуелним. Визуелни
надражаји су посвуда толико да смо постали неосетљиви на већину њих или
их нисмо свесни. И док је по педагошким теоријама непожељно ученицима
нудити готове слике света путем присилног и трансмисионог учења, дотле
ауторитети из света рекламе, трговине, тржишта, корпорација и кога све
не нуде своју слику света сваког тренутка и сваког секунда. Она је,
дакако, много привлачнија од оних слика какве су у уџбеницима или
документарним емисијама. Максима на којој се заснива учење да једна
слика говори бише од стотину речи само је донекле тачна. У поплави слика
већина их ништа не говори или говори врло приземне ствари, а најчешће
манипулише нашим чулима и свешћу. Слика би зато требало да
буде не само средство очигледне наставе или демонстрације, него и тема
учења ради развијања медијске писмености и критичког мишљења. Наставник
који сам има ове вештине пажљиво ће бирати слике које користи у
настави, а наставник који и развија ове вештине код ученика, тумачиће
изабране слике, неће их само понудити или приказати. На првом месту, слика у настави, било да је у питању фотографија, цртеж, стрип, илустрација, не би требало да буде
декоративне природе какве су углавном у модерним и допадљивим, а
празним уџбеницима. Она би морала да буде потпуно у функцији текста. Што
важи за много текста, то важи и за слике. Ако их има много, оне
најбитније и "најречитије" изгубиће своју важност.
Фотографије, слике, цртежи, илустрације уз помоћ веб-алата могу се креирати, уредити, конвертовати, објавити, делити, уградити и комбиновати с другим медијским садржајима.