Кратак опис и функционалностОвај веб-алат служи за формирање радних налога за рад на часу или за домаће задатке и учење од куће. Формативу посебно приступају наставници, а посебно ученици са ограниченим дозволама и на потпуно другој адреси. Наставник се мора регистровати, а ученик не мора, може само да попуни име и презиме и задацима приступа преко кода који му наставник шаље. На контролној табли наставника имамо могућности за креирање разреда или група ученика са којима делимо одређене садржаје и задатке; за креирање задатака, тј. лекција за проучавање и проверу наученог; за преглед урађених задатака ученика и давање повратних информација. Ученици приступају задацима преко кода који им наставник шаље, мада наставник може креиране садржаје да учини потпуно јавним и тада им се приступа преко линка, а може се и уградити на неко друго веб-место путем ембед-кода. Најсигурнији начин да ученици користе Форматив јесте приступ преко кода који му наставник даје. У том случају ученик задацима приступа преко адресе https://goformative.com/ где уноси код у пољу предвиђеном за то. Ученик задацима приступа на један од ва начина: уколико има налог, пријављује се путем корисничког имена и лозинке; без раније креираног налога, као гост, али мора да унесе име и презиме у пољима за то. Тек тада може да проучи садржаје и реши постављене задатке. Сваки решен задатак биће забележен на наставничком налогу и наставник му може дати повратну информацију. Све креиране садржаје наставник може да подели са другим наставницима у заједници у којој се повезује са другима и која се налази на контролној табли.Намена у образовањуОвај веб-алат веома је сличан Вајзеру по намени и по основним могућностима: омогућава креирање наставних садржаја и питања за проверу наученог којима ученик процењује самог себе и наставник га процењује. Од Вајзера се овај алат разликују у врстама садржаја и питања која можемо да поставимо; Форматив нуди и могућност уградње у веб-место, мада јавност садржаја не обезбеђује директан приступ садржајима, мора се унети код и име и презиме. Наставници могу међусобно да сарађују, деле креиране садржаје штедећи тако себи време и труд.ПримериИако креирани садржаји могу да се подесе тако да буду јавни и да их свако може видети, па и да реши задатке уколико постоје, изгледа да та опција не ради потпуно јавно. Зато је најбоље да примеру који представља упутство за Форматив приступите преко кода DKTN299 на овој адреси . Кад унесете код не морате се регистровати, него бирајте опцију за наставак без пријављивања (Continue without logging in) када ће вам се указати само два поља за име и презиме које треба да попуните. Још једноставније ће бити да приступите преко доњег обрасца за приступ који смо уградили преко ембед-кода:УпутствоПример је истовремено и упутство на српском језику у којем смо комбиновали текст, слике и на крају поставили неко питања. На енглеском језику погледајте видео-упутство Како да користите Форматив (5'). |