Кратак опис и функционалностКлас-дођо је читав систем за праћење, процењивање и обавештавање о
напредовању ученика. Намењен је наставницима, ученицима и родитељима, па
при регистрацији на овај сервис одмах бирате улогу. Уколико се
региструјете као наставник, унећете и податке о својој школи, те ће и
други наставници школе моћи да користе исте податке о школи, а сервис
вам омогућава да их одмах и позовете. Зато ће, кад сте пријављени, уз
ваше име одмах стајати и назив ваше школе. Лево од вашег профила и
назива школе налазе се три картице: за формирање разреда/ група
(Classes), за преглед последњих активности на вашем налогу (Latest
Activity) и за слање извештаја родитељима (Parent Reports). Најбитнија
је прва понуда јер у њој додајете групе именујући их, бирајући узраст и
иконицу групе; додајете ученике по имену и презимену бирајући им аватар
или постављајући сопствене сетове сличица са рачунара на сервис; Сваком
се ученику могу доделити беџеви који у кратком изразу садрже особину,
заслугу, постигнуће због које добија беџ. У колекцији има 20-ак беџева
позитивних и толико негативних. Не могу се користити сопствене сличице,
него нека од постојећих, али се опис може преименовати како желимо и
тако именовани беџеви могу се селити из разреда у разред. Ученици се
позивају путем кода који сваком именованом студенту сервис аутоматски
одређује и извози кодове целог разреда у ПДФ-формату. Озбиљна замерка
сервису односи се баш на кодове, при чијем генерисању не видимо име
ученика ако није исписано енглеском латиницом (као и на Едмоду). Проблем се решава тако што ученике упишемо латиницом
на почетку, а кад генеришемо и извеземо кодове, поново их
преименујемо. Намена у образовањуИако опис уз сличице - беџеве не подразумева детаље и реченице којима
бисмо прецизирали намену беџа, односно постигнуће ученика; нити
индивидуализацију у ограниченом броју беџева, вешт наставник може да
именује беџеве тако да обухвати социјалне вештине (сарађује, помаже
другима, учествује у хуманитарним акцијама и слично) и владање (поштује
наставнике, долази на време итд), радне навике (ради редовно домаћи,
носи прибор итд); степене успешности у појединим областима (савладао
разломке, изузетан познавалац дупљара, вешт у извођењу огледа итд); неке
индивидуалне особине (креативан, улаже велики труд и сл) итд.
Практично, беџеви се користе као алтернатива оценама, њихова допуна, али
могу и да замењују оцене. Посебно су примењиви на млађем
основношколском узрасту. ПримериПошто је реч о затвореном систему коме имају приступ ученици и родитељи, пример се не може видети. На слици је приказан изглед учионице у контролној табли и извештај о напредовању једног ученика. УпутствоВидео-упутство на енглеском језику упућује у техничко сналажење на сервису. | Веб-алати из ове врсте |