Кратак опис и функционалностГрупа једноставних приручних алата и алатки за наставнике послужиће нам за неке ситне и корисне операције у свакодневном раду. За ефикасно коришћење ових алата најбоље је да се региструјемо, да унапред унесемо листе ученика и остале податке, а алате да користимо непосредно у учионици. · Џепарди игра (Jeopardy Style Game) је вероватно најпопуларнији алат за креирање игара на овом сервису. Игре су у форми једноставног квиза или флеш-картица. · Милионер (Who Wants to be a Millionaire) је алат за креирање образовне игре. Базиран је на питањима и одговорима са вишеструким избором, те сакупљању бодова. · Брзи меч (Speed Match) је алат за креирање игре која се поставља на сајт, а посетиоци сајта је решавају премештањем картица. · Алатка за креирање распореда седења на часу (Seating Chart Maker) заправо је графичка алатка у којој на одређене површине уносимо имена ученика и превлачимо их одређујући ко, с ким и где седи у учионици. · Креатор група (Group Maker) олакшаће нам поделу ученика на групе пре него што спроведемо неку групну активност. Алат ће састав група направити методом случајног избора, на лицу места - у учионици, од раније формиране листе ученика, па ће ученицима груписање изгледати поштено и фер. · Случајно генерисање имена (Random Name Generator) одрадиће ова алатка када нам у учионици затребају добровољци за неку активност. Алат ће користити листу имена коју смо претходно унели, а ученицима ће ово „машинско извлачење“ добровољаца оставити утисак игре на срећу. · Учионички сат (Classroom Timer) користићемо уместо правог сата. · Учионички бројач или штоперицу (Classroom Countdown) користићемо кад нам је потребно одбројавање до краја или до почетка неке активности на часу. · Кју-ар кодови (QR Island) ће нам бити потребни када ученици користе мобилне да би запамтили приказану активност или да би на часу приступили неком ресурсу. За брзо генерисање у кју-ар код можемо да користимо овај алат. Намена у образовањуМеђу понуђеним алаткама најкорисније ће бити оне за образовне
игре које можемо да користимо на почетку или крају часа као мотивациону
активност или завршно понављање и утврђивање знања. Алатке попут бројача и сата могу
бити занимљив покушај да ученицима скренемо пажњу да завршавају контролни или
договор и рад у оквиру групе. Коришћењем алатке за одређивање састава групе и насумичан избор добровољаца избећи ћемо хало-ефекат, жалбе ученика да увек њих прозивамо, и оставити утисак објективности, непристрасности. Једно је сигурно - наставник који буде користио у учионици, спонтано и по потреби, неке од ових алатки, оставиће утисак познаваоца ИКТ и заокупиће пажњу ученицима, бар привремено. ПримериНа почетној страници сервиса уз сваки алат налази се пример. Можемо одмах да се опробамо у креирању, односно да преузмемо на свој рачунар оне апликације које имају и инсталациону верзију. УпутствоСликовно упутство представља снимке екрана неколико најједноставнијих алатки на овом сервису. Кликом на слику отворићете је у пуној величини. | Веб-алати из ове врсте |