Кратак опис и функционалностСкреч је програмски језик специјално дизајниран за децу узраста од 8 до 16 година старости, али који могу да користе људи свих животних доби. Програмирајући у Скречу, ученици и наставници могу да креирају интерактивне приче, игре и симулације и да своје креације поделе са другим Скречерима, у оквиру Скреч онлајн заједнице. Скреч се користи у више од 150 земаља и локализован је на преко 40 језика. Доступан је и на српском језику, на ћириличном писму. Доступан је у два режима рада:
Намена у образовањуПрограмирање у Скречу налази примену у различитим наставним областима попут информатике, математике, језика, природних и друштвених наука. Веома је згодан за креирање наставних ситуација у којима желимо да поспешимо стварање функционалних знања ученика и афирмишемо њихов рад. Задаци могу да варирају од најједноставних приказа одређених законитости до креирања програма који омогућавају интеракцију корисника са садржајем и обезбеђују учење кроз откривање узрочно последичних веза. Програмирајући у Скречу, ученици се баве решавањем одређеног проблема и креирањем производа који ће бити од користи њиховим вршњацима. Формирањем налога школе у Скреч онлајн заједници и објављивањем урађених програма обезбеђује се промовисање радова ученика, као и додатне прилике за учење свих ученика школе. Кликом на дугме Погледај изнутра сваки објављени програм открива свој код. Проучавањем „написаног“ кода, ученици могу да формирају сопствене закључке, уоче путеве за унапређење приказаног решења, као и да, кликом на дугме Преради, унапреде програм. Онлајн заједница пружа могућност коментарисања објављених програма, постављања питања, одговарања, као и сараднички рад на истом пројекту.ПримериРазредни старешина одељења ученика са посебним образовним потребама у ОШ“Бранислав Нушић“ у Београду је приметила да на Интернету не постоје програми на ћириличном писму који омогућавају увежбавање сабирања и одузимања до 5 (20). Разговарала је са наставником информатике и наручила програм који је потребан њеним ученицима. Ученици редовних одељења шестог разреда су добили задатак да овакав програм израде. Било је неопходно да анализирају проблем – открију логику функционисања квиза, дефинишу потребне елементе и повратне информације и креирају програм. Продукти су били мањег и већег степена сложености.
УпутствоУпутства за креирање корисничког налога и рад са ученицима IV разреда основне школе у оквиру Скреч онлајн платформе можете погледати на:
| Веб-алати из ове врсте |
Катарина Алексић, наставник рачунарства и информатике у ОШ "Бранислав Нушић" Београд