Поред професионалних система за управљање садржајима на вебу (Џумла, Друпал, СМФ и др) на мрежи постоји низ бесплатних алата за креирање веб-сајтова, за које није потребан домен, Већина њих има и надоградњу за професионалније верзије које се плаћају на годишњем или месечном нивоу. Попут блогова и алати за креирање веб-сајтова крећу се од сведених веб-презентација са елементарним могућностима, до оних са разрађеном структуром и много могућности. Обично се по намени разликују веб-сајтови којима се представља појединац , фирме, групе људи и организације. Све је више веб-сајтова намењенихспецијално за образовање, било да се ради о разредном веб-сајту, портфолију ученика и читавог одељења, школа или ученика окупљених око неког истраживања, који резултате свог рада приказују јавно путем веб-сајта. По правилу, интерактивност је на веб-сајтовима мања него на блогу, није структуиран хронолошки као блог и има низ додатних функција као што су форум, различити обрасци, виџети, кодови, па и једноставан блог у оквиру веб-сајта. Веб-алатима за креирање веб-сајтова придружујемо и оне које не креирамо сами, али садржаје на њима можемо користити или се укључити својим прилозима. То су тзв. корисни образовни веб-сајтови. Међу њима, посебно су издвојени они на којима можемо бесплатно преузети садржаје без бриге о ауторским правима.
Веб-сајт или веб-место
Веб-сајт и веб-место су, заправо, синоними. Како је сваки простор који имамо на интернету наше веб-место, то би значило да би сваки требало да се именује као веб-место. Да бисмо разликовали веб-место у општем смислу као било које или свако место које имамо на интернету од места које је наше и за које, по природи ствари, закупљујемо домен и добијамо своју веб-адресу, то онда таква места на интернету зовемо веб-сајтовима. То што данас можемо да креирамо свој веб-сајт за који немамо властити домен само показује колико су се веб-услуге развиле и демократизовале.
Представљање и комуникација
Ако је блог превасходно намењен за комуникацију с другима и рефлексије, вики за сарадњу, веб-сајт је намењен за представљање и стога су његови садржаји више статични. То, наравно, не значи да се он не ажурира, него да у већој мери од блога, а поготово од вики, има непромењиве садржаје као што су неке опште информације о ономе или онима који се на њему представљају. Тек у новије време јавила се потреба да и веб-сајтови имају повратну информацију и да остваре комуникацију са посетиоцима. За разлику од блога који ту комуникативну улогу испуњава кроз коментаре испод чланака, веб-сајтови немају коментаре испод страница, него се са посетиоцима обично комуницира преко уграђених форума и образаца.
У односу на вики, веб-сајт није сараднички, мада то не искључује могућност постојања више уредника са истим или различитим овлашћењима.
Веб-сајт у образовању
Ове разлике, почев од техничких до наменских, одређују и могуће садржаје веб-сајта у образовању. Најбоље је да на њега просветни радник поставља садржаје који имају свој почетак и крај, којима се унапред одреди тема и намена. Рецимо, веб-сајт посвећен неком пројекту чији се резултати поставе и учине видљивим јавности. Веб-сајт, по правилу, не прати процес као вики, него представља и истиче резултате или рекламира одређену активност. Но то не смета да се на веб-сајту води и блог који ће, због своје природе, садржати детаље из процеса рада током времена. Многи веб-алати за креирање сајтова имају блог већ у себи, било као врсту странице или као посебну понуду.
Углавном сви алати нуде шаблоне баш по намени веб-сајта, па је један од могућих увек и образовање. Неки су, опет, прилагођени или потпуно намењени портфолију. Самим тим указује која је њихова најбоља намена.